(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Eindelijk is er eens iemand die het populairste party drankje combineert met cannabis. Want nu is er Shotka, inderdaad dat is wodka met cannabis flavour! Zoals het bij een hip merk hoort ziet het er allemaal retestrak, cool en sexy uit. ‘Taste the wild’ zeggen de Amerikanen die het maken er zelf over…

Mary & Jane

We hadden natuurlijk al de Know Label cannabiswijn van muzikant Melissa Etheridge, maar dat is toch allemaal wat braaf en truttig om eerlijk te zijn. Nee, dan de überhippe wodka-lijn van Shotka! Een nieuwe serie feestdrankjes van het bedrijf Marie Brizard Wine & Spirits.

Met deze ’taste the wild’ wodkasmaken richt men zich duidelijk op een jong publiek dat tijdens het uitgaan zowel wil genieten van een pittige drank of mixcocktail als een statement wil maken dat ze pro-cannabis zijn. Op de zilveren, ondoorzichtige flessen met drakenmotief en zwart-groene letters lezen we dan ook: Promise you won’t shoot me down if I ask your name. Let’s dance first. Call us Mary & Jane.

w-1

Wel wietsmaak, geen high

Het motto van Shotka mag er ook wezen: ‘Take a shot and taste the legal strangeness‘. En daarmee zijn we aanbeland bij de hamvraag: word je nou stronken hiervan, ofwel dronken en stoned tegelijk?

Helaas, dat is vooralsnog 1 stap te ver, zelfs in Amerika anno 2015. Er zit dus geen THC in deze Shotka, maar het smaakt wel naar wiet. Wat het voor het bedrijf mogelijk maakt om hun drank overal te verkopen, dus niet alleen binnen de muren van cannabiswinkels. Toch ziet directeur Kevin Baker een lucratieve markt weggelegd voor zijn wodka met dat ‘rare’ smaakje. “Voor sommigen zal het een te gewaagd concept zijn. Maar volgens ons creëert het een gevoel dat iemand risico’s durft te nemen, ongehoorzaam durft te zijn, over de grens stapt en anders durft te zijn.”

w2

Party’s en promotie

Een hip merk dat zich op het uitgaanspubliek richt moet dat natuurlijk in stijl doen. Daarom komen er Shotka parties in o.a. Barcelona en op Ibiza. De wietwodka wordt in ieder geval in de VS, Canada, Polen (duh!), Denemarken, Frankrijk en in de Baltische staten uitgerold. En er is een coole reclamespotje gemaakt. Proost!!

 

(advertentie)