- Droog je wiet tot perfectie met de 16/60 methode
- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
Snoop Dogg lanceert platform Merry Jane
Rapper Snoop Dogg lanceert in oktober Merry Jane, een cannabis-lifestyle mediaplatform. Op dit moment vinden de laatste tests plaats, zo maakte de Amerikaan bekend op de technologieconferentie TechCrunch Disrupt. De site met allerlei wietgerelateerde (video)content moet een soort encyclopedie voor blowers worden.
Snoop Dogg investeert al langer in de legale cannabusiness in de VS. o.a. in een bezorgservice. Op internet heeft de muzikant die tientallen blunts per dag consumeert al jarenlang een tv-show: GGN. Maar nu, met de legaliseringswind vol in de zeilen, gaat de 43-jarige Amerikaan het pas echt groots aanpakken. Merry Jane wordt een multimediaal platform – “Cannabis 2.0” noemt de rapper het zelf – met video’s, artikelen, advertenties. Een soort RollingStoned, zeg maar…
Cannabis lifestyle
In wezen dus een hippe lifestyle website met cannabis als groene draad. Snoop wil zowel de ervaren smokers bedienen als de debutanten op cannabisgebied. “We bieden de gebruikers alles wat ze moeten weten over wiet”, zei hij op het podium bij technologiecongres TechCrunch Disrupt. De ambitie is om met Merry Jane uit te groeien tot een soort digitale cannabisencyclopedie. Er komen verschillende series, die elk op een ander aspect van de wiet-lifestyle focussen. Denk aan een kookshow waarin je leert om zelf edibles te maken, exclusieve interviews met beroemdheden en een programma met de titel ‘Deflowered’, waarin mensen centraal staan die iets voor de eerste keer doen 😉 Maar er is ook aandacht voor de zakelijke en politieke kanten van cannabis. En er moet een databank komen met informatie over wietsoorten en waar je ze kan krijgen.
Grote ambities
Snoop heeft zich naar eigen zeggen ook al verzekerd van de medewerking van enkele celebrities, zoals Miley Cyrus en Seth Rogen. Wietwinkels en medicinale dispensaries kunnen hun eigen content uploaden op een ‘eigen pagina’ op het Merry Jane-platform. Snoop Dogg en mede-initiatiefnemer Ted Chung willen binnen zes maanden de concurrentie verslagen hebben, dus aan ambities geen gebrek bij Merry Jane…
Kijk hier naar de onthulling van de plannen op de technologieconferentie:
(advertentie)