- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
- Debunk • Opgebouwde THC-tolerantie geen bewijs dat wiet verslavend is
Stoned worden met THC-frisdrankjes
Ze waren er al hard mee bezig, maar sinds deze week zijn ze ook daadwerkelijk te koop, 2 maanden na de legalisering van recreatieve wiet in Washington: frisdranken waar je stoned van wordt. In de smaken Lemon Ginger, Pomegranate en Rainier Cherry!
Sinds begin juli de verkoop van recreatieve wiet werd toegestaan in de staat Washington – na Colorado de tweede Amerikaanse staat waar het feest kan beginnen – regent het creatieve cannabisproducten op de markt. De firma Mirth Provisions bijvoorbeeld, levert sinds deze week Legal Beverages aan de pot shops. Inderdaad, frisdrankjes met wietextract erin!
Stoned met frisdrank
In de smaken citroen, kersen en passievrucht wordt de wietdrank geleverd. In elk flesje zit 10 milligram THC – vloeibare cannabis noemen ze het zelf – en ze worden verkocht voor 10 dollar per stuk. De reclame voor Legal frisdrank richt zich met name op de doelgroep van cannabisconsumenten die niet wil roken, in wat voor vorm dan ook (joint, bong, pijp, vaporizer). “Het is veel toegankelijker dan ‘He pa en ma, willen jullie een joint?’ bijvoorbeeld”, zegt oprichter Adam Sites van Mirth Provisions.
Alle drankjes krijgen trouwens grappige reclameteksten mee. Zo lezen we bij de Lemon Ginger-versie: ‘Couch meet butt’. Ofwel, het drankje belooft zo relaxed te zijn ‘dat je één wordt met je meubels’. Ook die van de Rainier Cherry is smullen: ‘Behold, the gods of chilling have smiled upon you! Kick off your shoes, maybe even your pants, and float toward the heavens with this elixir of fresh cherry juice and pure cannabis extract.’
Ice coffee komt er ook aan
Op dit moment is de wietfrisdrank alleen te koop in de officiele marijuana dispensaries, maar het bedrijf hoopt en verwacht dat de THC-prik ook de schappen van de supermarkten weet te veroveren. En het blijft niet bij frisdranken, ook ice coffee met THC maakt het bedrijf al, speciaal voor het ontbijt. En daar hoort dan natuurlijk een reclametekst als deze bij: ‘You’ll swim off into a day of work or play filled to the brim with pure joy.’
(advertentie)