- Droog je wiet tot perfectie met de 16/60 methode
- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
Amerikaanse coffeeshop lanceert eigen creditcard
Het klinkt je misschien wat vreemd in de oren, maar klanten van Amerikaanse cannabiswinkels kunnen nog steeds niet elektronisch betalen, ook al is wiet gelegaliseerd in hun staat. Komt door het federale verbod dat nog altijd geldt in heel de VS. Om aan die (onpraktische en onveilige) cash only situatie een einde te maken komt Columbia Care Inc. – een grote wietverkoper – nu met een eigen creditcard voor klanten!
Old school
Columbia Care is een van de grootste bedrijven in de medicinale cannabis industrie, met licenties in 15 staten en in Europa. Sinds de onderneming begon zijn er naar eigen zeggen ‘al meer dan 1 miljoen succesvolle transacties’ uitgevoerd. Allemaal met contant geld en dat in het tweede decennium van de 21ste eeuw!
En zeker Amerikanen zijn het gewend om praktisch alles dat duurder is dan een Big Mac met de creditcard te betalen, vandaar het briljante idee van deze dispensary-keten om dan maar met een eigen wiet-creditcard op de markt te komen.
Creditcard is ook aanjager van andere diensten
Na een succesvolle proef in New York kunnen vanaf nu alle klanten van Columbia Care een ‘CNC Card’ aanschaffen. Daarbij staat CNC voor Columbia National Credit. Nicholas Vita is de CEO van het cannabisbedrijf en hij is trots op de primeur. “Door de lancering van de eerste creditcard die kan worden gebruikt door consumenten en marktpartijen om cannabisproducten te kopen, worden de nationale groeiambities van Columbia Care ondersteund. Denk aan thuisbezorging, automatische orderafhandeling en e-commerce.”
TV-zender CBS New York ging met een klant van Columbia Care – met creditcard – op pad:
Creditcard-klant koopt ook méér wiet
De baas wijst er daarbij terecht op dat als klanten de keuze hebben tussen contant en digitaal betalen, dat laatste bij praktisch iedereen de voorkeur geniet. Daarnaast verbetert de klantervaring en worden de klanten ook trouwer aan het merk, aldus de CEO. De cijfers van de pilot in New York, die in de tweede helft van 2018 liep, geven hem gelijk. Als de klant met de creditcard betaalt legt ie zomaar voor 18% meer waarde aan wietproducten in zijn winkelmandje!
Behalve veiligheid en betaalgemak biedt Columbia Care de creditcard-houders nog meer voordeeltjes. Denk aan kortingen, educatieve seminars, eerste keus bij nieuwe producten en… ‘cash back affinity programs’.
(advertentie)