(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Waarom? Dat is het eerste dat wij ons afvragen als we vernemen dat een Canadese wietteler werkt aan wiet die nergens naar ruikt. En dan bedoelen we letterlijk nergens naar; het moet ’s wereld eerste vrijwel geurloze cannabis worden! Met hun voor de keel/longen ook nog eens boterzachte PURECANN wiet wil het Canadese CannabCo naar eigen zeggen in ‘een dringende behoefte van de markt’ voorzien. 

 

Dringende noodzaak

CannabCo Pharmaceutical Corp. stuurt een ronkend persbericht de wereld in over hun naar eigen zeggen unieke vinding. Het bedrijf heeft van de Canadese overheid een licentie binnen om legaal cannabis te gaan kweken, maar is dus van plan om het eens héél anders aan te pakken dan al hun concurrenten.

De start-up onderneming uit Brampton, Ontario verklaart ‘blij te zijn dat we een overeenkomst hebben afgesloten met een niet nader te noemen technologie-provider om een geavanceerde cannabis technologie in te zetten voor de productie van zo goed als geurloze cannabis’. Volgens de Canadezen een primeur voor de branche die ‘sorely needed’ zou zijn op de markt.

Wiet is geurloos en ook ‘onthard’

Waarom zou wiet die niet naar wiet ruikt dan zo dringend nodig moeten zijn? CannabCo: ‘Oorspronkelijk ontwikkeld voor de medicinale markt en PURECANN genoemd, werd de technologie ontwikkeld om veel van de hardheid te elimineren van het roken van cannabis door consumenten, zonder ook maar één eigenschap te verliezen.’

Mark Novak, de chief operating officer van de start-up licht de opmerkelijke vinding verder toe. “Wiet veroorzaakt door zijn natuur dat typische hoesten wanneer het verbrandt. Het is erg zwaar/hard wanneer het geïnhaleerd wordt, met name voor nieuwe gebruikers. Onze technologie schakelt veel van die hardheid van het roken van wiet in zijn gedroogde vorm uit, waardoor het proces van cannabisgebruik veel draaglijker wordt, terwijl de essentiële kwaliteiten aanwezig blijven.”

‘Pure wiet die niet stinkt’

Zachtere wiet voor de keel en longen dus, kort gezegd. Dat is op zich natuurlijk geen slechte zaak, maar de echte nieuwigheid zit ‘m wat ons betreft toch vooral in het feit dat deze nieuwe kweektechniek ook de ’typische met cannabis geassocieerde geur vrijwel elimineert’. Geurloze wiet wanneer die wordt verpakt, wordt bewaard én wanneer de consument ‘m oprookt.

“Toen we de technologie in actie zagen en het eindresultaat, realiseerden we ons dat er een aantal potentiële markten zijn voor het gebruik van PURECANN”, zegt CEO Mark Pellicane van CannabCo. Hij voegt er aan toe dat je er ook geen gadgets van derden of speciale apparaten voor nodig hebt. “Het eindresultaat is pure wiet die niet stinkt.” Zoals bij zoveel van de hedendaagse wiettelers voldoen ook de producten van dit bedrijf aan de GMP-standaard.

Details over hoe het proces van geurloos en zacht(er) maken van wiet werkt, geeft het bedrijf uiteraard niet prijs. Geur (en trouwens ook de smaak) worden door terpenen veroorzaakt, zoveel weten we wel zeker.

LEES OOK: Ontdek de wonderbaarlijke effecten van terpenen in cannabis

‘Nieuwe producten voor een nieuwe doelgroep’

De Canadezen mikken zowel op de medicinale als op de recreatieve afzetmarkt. Baas Pellicane: “Stel je voor dat iemand even naar buiten loopt tijdens de pauze, zijn middagwiet nuttigt, en terugkomt zonder stank die aan hun kleding of jas hangt. Een aantal gebruikers – en mensen rondom cannabisrokers – klaagt over de stank, vooral in afgesloten ruimtes en appartementen, en deze technologie komt tegemoet aan die zorgen.” En dan belooft het bedrijf ook nog dat je minder last hebt van een ‘day after effect’ ook!

Aan het reukloos en zacht maken van wiet is volgens de Canadees twee jaar gewerkt, met als resultaat dat iedereen er nu ‘ongelooflijk blij’ mee is. “Door deze techniek te gebruiken is CannabCo in staat om een breed scala aan producten te produceren dat op dit moment niet op de markt is, en spreekt het een doelgroep aan die momenteel niet bestaat.”

Typische reclamepraat van de zoveelste mens die het wiel heeft uitgevonden, als je het ons vraagt. Niet bestaande producten voor een niet bestaande doelgroep, maar natuurlijk! Het persbericht sluit ook wel heel typisch af met de opmerking dat ‘CannabCo momenteel bezig is met het binnenhalen van investeringskapitaal’…

[openingsbeeld: pedro alexandre teixeira/Shutterstock]
(advertentie)