(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

De supermarkten van 7-Eleven in de VS gaan nog voor het einde van dit jaar CBD-producten aanbieden. En dat mag gerust een mainstream doorbraak genoemd worden voor cannabidiol, want de keten is ’s werelds grootste qua aantal winkels – 7-Eleven heeft nog meer vestigingen dan McDonald’s!

Megadeal voor CBD-producent

7-Eleven zou je kunnen vergelijken met Albert Heijn en Jumbo samen, zo groot en invloedrijk is de keten van ‘gemakswinkels’ in de VS. De meeste winkels zijn ook nog eens 24/7 open en behalve in thuisland Amerika zitten ze in nog 17 andere landen, waaronder Japan, Mexico, Australië en China. Begin januari telde de keten in totaal liefst 64.319 vestigingen, dus het mag gerust een enorme doorbraak genoemd worden dat 7-Eleven nog dit jaar start met de verkoop van CBD-producten.

Het gaat specifiek om de CBD-producten van Phoenix Tears, een bedrijf dat gevestigd is in – hoe kan het ook anders – Colorado.

Phoenix Tears

Phoenix Tears wordt beschouwd als een van de voornaamste bedrijven in de CBD-markt en het houdt zich sinds 2010 bezig met onderzoek naar en productie van cannabidiol producten – inmiddels heeft men al zo’n 140 (!) verschillende formules op de markt gebracht. Overigens worden al hun producten gemaakt van hennep en niet van CBD-rijke cannabis.

Vooralsnog gaat de uitrol van hun CBD-producten in de 7-Elevens met name focussen op de staten Nevada, Colorado, Massachusetts, Illinois, Maryland, Washington, DC, Florida en Californië, aldus het persbericht dat dinsdag de deal wereldkundig maakte. En dat betekent dat consumenten nog voor het einde van 2018 CBD kunnen aanschaffen in ten minste 4.500 7-Eleven winkels, een aantal dat binnen drie jaar nog stijgt naar meer dan 7.000 gemaksmarkten.

‘CBD is nu mainstream’

‘Wij zijn enthousiast dat 7-Eleven de Phoenix Tears productlijn naar miljoenen Amerikanen brengt, die kunnen profiteren van deze puur-natuur, veilige en bewezen alternatieve gezondheidsproducten’, zegt oprichter Janet Rosendahl-Sweeney van het CBD-merk. ‘Daaraan toevoegend; deze overeenkomst bevestigt ons geloof dat de status van CBD als een mainstream welness-optie daar is. Wij zijn gretig om in te stappen in een nieuw tijdperk met effectieve, holistische en op hennep gebaseerde supplementen die nu gemakkelijk verkrijgbaar zijn in de lokale gemakswinkels.’

Volgens zakenblad Forbes gaat de CBD-markt dan ook gouden tijden tegemoet: in 2020 is die met maar liefst 700 procent toegenomen!

(advertentie)