- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
- Debunk • Opgebouwde THC-tolerantie geen bewijs dat wiet verslavend is
Comedian Seth Rogen lanceert wietmerk ‘Houseplant’
Opnieuw een celebrity die in de wiet stapt en dit keer is het volstrekt logisch ook: acteur en comedian Seth Rogen – bij leven al legendarisch door de ultieme stoner movie ‘Pineapple Express’ – dropt zijn eigen cannabismerk: Houseplant. Reden? “To make it easier for people to learn to love cannabis”, aldus de Canadees.
Opmerkelijk is dat ook deze beroemdheid – na o.a. Snoop Dogg en Martha Stewart – samenwerkt met ’s werelds grootste cannabisproducent Canopy Growth, eveneens Canadees. Woensdag maakten de partijen bekend dat ze samen Houseplant lanceren, dat zich richt op de recreatieve wietmarkt. Zoals jullie wel weten is funwiet in heel Canada en inmiddels ook een groot deel van de VS legaal.
Mensen houden van wiet
“Houseplant is het resultaat van jaren ervaring en toewijding, waarbij alle elementen en uitingen zorgvuldig ontworpen zijn om het makkelijker te maken voor mensen om van cannabis te leren houden, net zoveel als dat Houseplant dat doet.”
Aldus het bedrijf van Seth Rogen, die zijn nieuwe zakelijke avontuur trouwens samen met de eveneens in Vancouver geboren Evan Goldberg aangaat. Samen werkten de heren al aan populaire films als ‘Superbad’, ‘Pineapple Express’ en ‘The Interview’.
En dat zeker Seth Rogen weet waar ie het over heeft, laat dit filmpje dat we eerder op CNNBS plaatsten ook mooi zien:
‘Passie en toewijding’
Rogen over zijn wietbedrijf: “Houseplant is een passie die we door gedrevenheid en toewijding tot leven hebben gebracht. Elke beslissing die we voor de business nemen reflecteert de jaren van educatie, ervaringen uit de eerste hand (haha, goed geformuleerd, red.) en het respect dat we hebben voor cannabis.”
De eerste strain die het nieuwe bedrijf samen met Canopy Growth lanceert is Houseplant Sativa. Vanaf begin april – en dus mooi op tijd voor de heilige wietfeestdag 4/20 in Noord-Amerika – is de soort te koop in winkels en op internet in de provincie British Columbia.
In de loop van dit jaar volgen dan ook nog de Houseplant Indica en de Houseplant Hybrid, net als soft gels en voorgedraaide joints. “Wij zijn zo trots dat we beginnen in Canada, ons thuis”, zegt Goldberg over Houseplant. “Nadat we ons vijf jaar ijverig hebben voorbereid op de lancering van dit bedrijf, zijn we opgewonden dat we nu onze passie voor wiet op deze manier met de Canadezen kunnen delen.”
(advertentie)