(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Enige creativiteit kan de in cannabis gespecialiseerde Franse straat- en huisdealers niet ontzegd worden. Om nieuwe klanten te werven – en vooral ook bestaande klanten te behouden – geven ze je tegenwoordig een heus kraslot bij je wiet of hasj. De jackpot? Tien gram cannabis bovenop de bestelling!

Gouden hasj, alleen in Frankrijk

In Nederland mogen coffeeshops geen reclame maken voor hun handel. In Frankrijk hebben ze helemaal geen coffeeshops en is de hele THC-productketen in handen van het edele gilde der straat/huisdealers. En die komen nu met een geniale vondst om extra klandizie te lokken en de bestaande clientèle te verwennen: krasloten!

Hash d’Or: à Toulouse, des dealeurs proposent à leurs clients des tickets à gratter pour gagner du cannabis’, kopte de bekende Franse krant Le Parisien onlangs. Niet dat je denkt dat wij het uit onze dikke duim hebben gezogen.

Drie bijen is kassa (gratis wiet 😉

Drie bijtjes krassen en 10 gram wiet scoren

Wiet winnen door op een lot te krassen? Dat is wat drugsdealers in Toulouse (Haute-Garonne) aanbieden als ze aan hun klanten leveren, zoals o.a. ook La Dépêche du Midi en BFM vorige woensdag meldden. Deze ‘Hash d’Or’ (gouden hasj) zijn krasloten die worden aangeboden bij de aankoop van softdrugs en waarmee tot 10 gram cannabis kan worden gewonnen, volgens de lokale politie.

“Ik bestelde wat cannabis via sociale netwerken”, vertelt een consument aan La Dépêche. Toen de bestelling werd afgeleverd, was het kraslot aan de tas geniet. Het cadeaubiljet heeft de vorm van een kraslot. Net als bij de spellen van Française des Jeux hoef je alleen maar de verborgen symbolen te ontdekken. Als de klant drie bijen vindt, gaat hij naar huis met tot 10 gram extra cannabis, het equivalent van “een strip wiet”, verklaart een bron aan BFMTV.

In Cesson deed een dealer een Goal kraslot cadeau bij de hasj, om zo extra loyaliteit van zijn klanten te winnen

Lekker makkelijk, maar kom er maar eens op…

Niets is makkelijker voor de verkopers, merkt een politiebron op, die het betreurt dat deze drugsdealers “vol genialiteit zitten als het gaat om klantenbinding”. Ze kopen deze kaartjes met het ontwerp van hun keuze op internetsites.

En dit is niet de enige handelspraktijk van drugsdealers die is gemodelleerd naar die van supermarkten. In Spanje ontdekte de politie in 2021 bij een inval bij drugsdealers een affiche waarop een tombola stond met als hoofdprijs een ‘narco-pan’, te winnen op 1e Kerstdag en een andere voor Driekoningen op 6 januari.

En zo zie je maar weer: de werkelijkheid is altijd nog net een tikkie – of kraslootje – gekker dan je fantasie…

(advertentie)