(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Als je op straat gaat om aandacht te vragen voor je politieke partij kan je natuurlijk flyertjes of rode rozen uitdelen en hier en daar een nietszeggend babbeltje maken met de mensen (kiezers). Maar je kan natuurlijk ook zoals GeenPeil een bord op straat zetten met de simpele tekst: WIET €10/gr.

Campagnetijd

De nogal smoezelig ogende GeenPeil wiet van 10 euro de gram…

GeenPeil, dat zijn boze internetjongens die als ze een zetel weten binnen te slepen bij de verkiezingen in maart hun stemgedrag in de Tweede Kamer zullen laten afhangen van ‘het volk’. Of beter gezegd van de leden, 3122 Nederlanders in totaal op dit moment volgens hun eigen site . Dat mag zich via internet uitspreken en dan doet de partij dat gewoon. Zoiets zou je inderdaad directe democratie kunnen noemen ja.

En omdat het met 81 partijen en partijtjes die (willen) meedoen op 17 maart nogal heel erg druk is op het politieke strijdtoneel – en in deze campagnetijd dus ook op straat – moet je wel wat origineels verzinnen om op te vallen en liefst daarmee ook media-aandacht te scoren. Enter de wietstunt van GeenPeil.

Wietstunt in Breda

Deze zondag toog het guerrilla promotieteam van de partij GeenPeil naar het centrum van Breda. Om aandacht te vragen voor ‘het drugsbeleid in Nederland’ zette men simpelweg een bord neer in een winkelstraat:

Nou ja, de rest laat zich raden. Bezorgde burgers a.k.a. klikspanen belden de politie en die kwam er rap aan. Waarmee de actie ook direct beëindigd was.

Was dit nou een goeie stunt of niet? In theorie wel, maar dan hadden de GeenPeilers verdomme wel eens echte wiet in de zakjes kunnen stoppen in plaats van de oregano en pizzakruiden (!) die er volgens de politie voor 10 euro per gram werden aangeboden aan voorbijgangers…

(advertentie)