(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Cannabis verovert niet alleen in sneltreinvaart de harten van de Amerikaanse blowers en patiënten, maar ook van de celebrities. Op een dinerparty in Hollywood werd afgelopen week het high-end luxe cannabismerk Beboe gepresenteerd, in aanwezigheid van o.a. Orlando Bloom en Sharon Stone!

De legale cannabis industrie in Noord-Amerika gaat zo hard dat de rest van de wereld – inclusief het ooit voorop lopende Nederland – waarschijnlijk voor eeuwig het nakijken heeft, zeker als het gaat om centjes verdienen. Om de haverklap lanceert een beroemdheid er bovendien zijn eigen ‘brand’, van Snoop en Wiz Khalifa tot Willie Nelson, Whoopi Goldberg en Melissa Etheridge.

Laatste spektakelstuk wat dit betreft is de presentatie van Beboe, een luxemerk dat ‘high-end producten voor de veeleisende wietconsument’ wil creëren.

Beboe vaporizer en pastilles

Om te beginnen dropt Beboe een vaporizer en keelpastilles op de legale cannabismarkt. Producten die – zoals het hoort in dit segment – elegant verpakt zijn en bedoeld zijn voor het lifestyle segment. Beboe is opgericht door Clement Kwan en Scott Campbell. De eerste werkte eerder bij YOOX/Net a Porter en bij Dolce & Gabbana, de tweede is de echtgenoot van actrice Lake Bell en een fameuze tattoo-artist. Beboe is de naam van de oma van Scott trouwens, mocht je je afvragen waar het op slaat. Zij had kanker en at de hele dag door brownies, die later met wiet bleken te zijn gevuld!

Geen wonder dus dat deze heren het voor elkaar kregen dat zo’n beetje elk vrouwenblad van Harpers Bazaar tot Vanity Fair aandacht aan Beboe besteedt, en dat de launch party werd bezocht door een stoet sterren.

Feestelijke presentatie in Hollywood

Op een feestelijke diner party in West-Hollywood werd Beboe ten doop gehouden. Grote namen uit de showbizz, politiek en kunstwereld waren in hun mooiste outfit naar de lancering gekomen op donderdagavond. Zo noteerden de sterrenwatchers bijvoorbeeld Sharon Stone, Orlando Bloom, Justin Theroux, Malin Akerman en uiteraard Lake Bell namens Hollywood. Verder was de politiek er in de vorm van senator Steven Bradford, congreslid Alejandra Campoverdi en de baas van Drug Policy Alliance in Californië,  Lynne Lyman. Het hele feest werd gepresenteerd door actrice Lisa Eisner.

‘Nieuw en beschaafder publiek’

De producten zelf dan, ook niet onbelangrijk. Ze bevatten allemaal een lage dosering van zowel THC als CBD, waarmee Beboe zich naar eigen zeggen richt op zowel ervaren consumenten als ‘beginners’. De makers hopen dat hun wietproducten gebruikt gaan worden op diverse sociale gelegenheden, zoals ‘cocktail uurtjes en bij de middag thee’.

Voor Beboe hebben Kwan & Campbell een bedrijf opgericht met de naam For Success. Ze denken ook al nadrukkelijk na over het openen van een eigen dispensary. Met hun luxe cannabisproducten willen de heren een ‘nieuw en meer beschaafd publiek’ aanspreken nu wiet op steeds meer plekken legaal is.

Oh ja, de vaporizer kost 60 dollar, een pak pastilles gaat voor 25 dollar over de toonbank…

(advertentie)