(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Met een hoop mediageweld dropte rapper en zakenman Jay-Z vrijdag zijn langverwachte cannabismerk: Monogram. Alhoewel droppen niet het juiste woord is eigenlijk, want het is nog steeds maar een aankondiging van zijn eigen wietlijn onder de hoede van Californische bedrijf Caliva. Daar zwaait de man van Beyoncé sinds vorig jaar juli namelijk de scepter als Chief Brand Strategist.

We beginnen helemaal opnieuw met Jay-Z’s wiet

REFINING STANDARDS, REDEFINING GROWTH.
MONOGRAM MARKS A NEW CHAPTER IN CANNABIS DEFINED BY DIGNITY, CARE AND CONSISTENCY. IT IS A COLLECTIVE EFFORT TO BRING YOU THE BEST, AND A HUMBLE PURSUIT TO DISCOVER WHAT THE BEST TRULY MEANS. PROGRESS IS ENDLESS.

Tja, laat het afvuren van grote en symbolische woorden maar over aan Shawn Corey Carter (50). En wellicht praat het ook wat makkelijker over ‘ethisch zakendoen’ en ‘gelijke kansen’ als je zelf al een netto-vermogen op de bank hebt staan van 1 miljard dollar. Om nog maar even niet over zijn eveneens puissant rijke echtgenote Beyoncé te reppen, die ‘los’ van manlief Jay-Z ook al 400 miljoen dollar waard is.

Met groen goud wil Jay-Z ook wat doen aan de zwarte achterstand…

Wel insta en website maar nog geen grammetje wiet

Goed, laten we maar even van het positieve uitgaan en Jay-Z en zijn cannabismerk Monogram van harte welkom heten in de wondere wereld van legale wiet. Een trouwens ook financieel bepaald niet flauwe business in de States, zoals we vorige week meldden: over vier jaar bedraagt de omzet van legale wiet in Jay’s homeland namelijk al 35 miljard dollar!

Helaas is die wiet nu nog helemaal niet te koop, maar om de zaak wat op te warmen dropte Jay-Z vrijdag een Insta-pagina en ging er een überhippe company website live. Wat we precies mogen verwachten qua strains en producten van Monogram blijft nog even in de bekende wietnevelen gehuld. Net als wanneer en waar we Jay-Z’s geherdefinieerde wiet kunnen smoken…

Maar uiteraard zijn er wel weer mooie woorden van Jay-Z hierover:

“With its careful strain selection, meticulous cultivation practices and uncompromising quality, Monogram seeks to redefine what cannabis means to consumers today”

Geld maken én maatschappij verbeteren, met wiet

Marketinggeneuzel van de bovenste plank, inderdaad. Maar laat het kundig reclame maken (voor zichzelf) maar aan de Carters over nietwaar? Bovendien heeft onze vrolijke vriend er meer dan een jaar over kunnen nadenken, aangezien hij al in juli 2019 werd benoemd tot merkstrateeg bij Caliva.

Overigens is het niet alleen dat andere groen waar het om draait, als we Carter & Caliva mogen geloven. Naast creatieve dingetjes bedenken en de marketing strategie uitstippelen, wil Jay-Z met Monogram ook nadrukkelijk werken aan sociale gelijkheid in combinatie met legalisering van cannabis.

De volledige Instagram van Monogram

Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan het aannemen van mensen die een wietveroordeling op hun naam hebben staan – veelal mensen met een kleurtje dus in de VS – die nu nauwelijks aan bod komen in de snelgroeiende legale wietindustrie. “We want to create something amazing, have fun in the process, do good and bring people along the way”, aldus de geestelijk vader van Monogram toentertijd. En inderdaad zien we op de sociale mediakanalen van Monogram alleen maar zwarte mensen tussen het groen.

Nou ja, laten we eens niet para doen over nobele bedoelingen en/of geld verdienen en Jay-Z gewoon het allerbeste wensen met zijn eigen cannabisdingetje!

LEES OOK:  Na echtgenoot Jay-Z stapt ook vader Beyoncé in wiet

Oh ja, op de website van Monogram word je welkom geheten met een fraai stukje audio onder de inspirerende titel ‘Sounds from the Grow Room’… Klik HIEROP als je dat nu direct met eigen oren wil horen!

[openingsfoto: DFree/Shutterstock]
(advertentie)