(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

William Wrigley Jr. II is de erfgenaam van het wereldberoemde kauwgummerk Wrigley. Maar kauwgum is op een gegeven moment natuurlijk wel wat saai en dus stapt de miljardair nu met een flinke zak geld in een medicinale cannabis start-up: Surterra Welness.

Van kauwgum naar mediwiet

De overgrootvader van William ‘Beau’ Wrigley Jr. II (54 jaar) richtte het kauwgummerk in 1891 op. De grote klapper kwam echter in 2008 toen de hele handel werd verkocht aan Mars Inc. Het maakte van junior, die de overname regelde, in één klap een miljardair.

Gelukkig stopt hij dus ook geld in andere dingen dan snoep en kauwgum, zoals in het mediwietbedrijf Surterra Wellness uit de staat Georgia. Ook in de staten Texas en Florida is Surterra actief. Onder aanvoering van Wrigley Jr. werd er onlangs 65 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waarmee het totaal aan extra geld voor het cannabisbedrijf op 100 miljoen dollar uitkomt, zo meldt zakenblad Forbes.

Op de homepage van Surterra Welness maakt het bedrijf prominent melding van de komst van kaugum-icoon Wrigley

‘Medicinale voordelen’

Overigens had de kauwgumtelg al in september vorig jaar geld in Surterra gestopt, alleen gebeurde dat achter de schermen via een investeringspoot in Florida. Maar nu stapt Wrigley echt naar voren met een nieuwe berg geld én de rol van bestuursvoorzitter die hij voortaan op zich neemt bij het cannabisbedrijf.

Het personeel van Surterra op 420 dit jaar…

De miljardair zegt dat hij vooral in de wietindustrie stapt vanwege de medicinale voordelen van cannabis. Hij denkt dat zijn ervaring met product distributie en het bouwen van merken de groei van Surterra kunnen aanwakkeren. Momenteel exploiteert het bedrijf 10 medical marijuana dispensaries of wellnesscentra in Florida en heeft men eveneens een licentie op zak om in de vrij nieuwe Texaanse markt actief te worden.

In het vooralsnog enige interview waarin Wrigley praat over zijn wiet-investering, zegt hij:

“When I understood the massive benefits, it really changed my mind about the industry. You don’t see too many opportunities to have that kind of an impact in an industry that is being created from scratch”

[openingsbeeld:  Roman Samokhi/Shutterstock]
(advertentie)