- Terp Inspectors inspecteren Gelato #43 van Black Widow
- Dokter Groen ontbladert, peutert en vist Erdbeer uit de vuilnisbak
- Help Muna, mijn wietplant wordt geel…
- Willie Wietman laat Chunky Cookies ontkiemen
- NL let op! Recordproductie wiet in Oregon, maar laagste prijs ooit
- Kweektips & trucs voor autoflower wietplanten
Nederlandse Royal Queen Seeds start thuisteelt campagne in Duitsland
‘Germany, Let’s Grow’. Met dat motto start het oer-Hollandse cannabiszadenbedrijf Royal Queen Seeds een opvallende reclamecampagne bij de Oosterburen. Met hun buitenreclame wil de zadenbank zoveel mogelijk Duitsers aanzetten om zelf wiet te kweken. Want jazeker, elke volwassen mag sinds de legalisatie vorig jaar april daar ongestraft drie wietplanten in huis hebben!
De fijne VOC-mentaliteit van Royal Queen Seeds
Laat het maar aan Royal Queen Seeds over om met opvallende promotie nieuwe legale cannabismarkten te veroveren. Eerder deed men dit al in Spanje, Thailand en de Verenigde Staten (met levensgrote billboards op Times Square in New York) en logischerwijs laten de Hollanders ook buurland Duitsland niet links liggen.
“Eindelijk wat goed nieuws voor Duitsland! Nu het land de deuren opent voor legale wietteelt, is Royal Queen Seeds (RQS) gestart met een gewaagde campagne die Duitsers aanmoedigt om de toekomst van cannabis in eigen handen te nemen, en wel door het zelf te kweken”, schrijven de zadenmakers en -verkopers.
Billboards confronteren de illegale Duitse wietmarkt
De campagne ‘Germany, Let’s Grow!’ biedt volgens RQS zelfs “een sprankje hoop in een land dat te maken heeft met inflatie, een energiecrisis en politieke spanningen, terwijl het de cannabisindustrie in de schijnwerpers zet”.
Dat hoop geven doet de onderneming door met opvallende billboards de illegale markt te confronteren. De inspirerende boodschap aan het publiek: kweek je eigen wiet, veilig en verantwoord. De campagne is volgens hen een knipoog naar bekende Duitse politici, om te zorgen dat de boodschap blijft hangen en de nodige impact heeft.
GUTER SHIT. OHNE SCHEISS!
Van Berlijn tot Hamburg en Keulen is er buitenreclame te zien met slogans als ‘GUTER SHIT. OHNE SCHEISS!’ (‘Goede shit. Zonder shit!’). De kreten verwijzen naar schokkende studies waaruit is gebleken dat 65% van de illegale wiet in Berlijn besmet is met poepbacteriën.
RQS vestigt niet alleen de aandacht op thuiskweek, maar legt de focus ook op een legale cannabisindustrie die tot op heden wordt geplaagd door stigmatisering en misvattingen. Zo probeert het bedrijf bij te dragen aan een branche waarin veiligheid en kwaliteitscontrole vooropstaan.
Legale wiet is ook een gamechanger voor de economie van Duitsland, stelt RQS in het begeleidende persbericht bij de reclamestunt. Zo kunnen de Duitsers bijna 2 miljard euro aan extra belasting tegemoet zien en worden er zo’n 27.000 banen gecreëerd dankzij de veranderde wettelijke status van de wietplant.
Cannabis als bron voor positieve verandering
“We zijn verheugd om Royal Queen Seeds officieel op de kaart te zetten in Duitsland, een land dat vooroploopt met een verantwoordelijke hervorming van het cannabisbeleid”, zegt Shai Ramsahai, directeur van RQS.
“Deze campagne is niet gericht op het promoten van ons merk, maar helpt mensen in te zien wat cannabis werkelijk te bieden heeft. Een bron voor positieve verandering, wanneer het op een verantwoorde manier wordt gekweekt.”