- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
- Debunk • Opgebouwde THC-tolerantie geen bewijs dat wiet verslavend is
NFL legende Joe Montana investeert in wietbedrijf
Het zal geen toeval zijn dat het Amerikaanse cannabisbedrijf Caliva in de weken voorafgaande aan de Super Bowl – hét sportevenement in de VS, zondag 3 februari – bekendmaakt dat één van de grote helden van het American Football investeert in hun bedrijf. Enter NFL Hall of Famer Joe Montana, die samen met o.a. een voormalige Yahoo! topvrouw 75 miljoen dollar pompt in Caliva.
American Football hero
Het wordt een steeds bonter gezelschap beroemde mensen dat ‘in de wiet stapt’, zeker in Noord-Amerika. Zo hebben we al rappers, acteurs, regisseurs, Republikeinse (!) politici en Sillicon Valley bobo’s gezien en uiteraard de nodige basketballers. Deze week voegt zich daar een absolute American Football legende bij: Joe Montana.
Joseph Clifford “Joe” Montana, Jr. is een voormalig speler voor de San Francisco 49ers en de Kansas City Chiefs in de National Football League. Montana speelde als quarterback, won vier maal de Super Bowl en is in 2000 opgenomen in de Pro Football Hall of Fame. Kortom, deze 62-jarige kan in voetbalminnend VS niet normaal over straat lopen. Hij heeft zelfs een eigen wassen beeld in het Madame Tussauds Wax Museum in San Francisco.Goede reclame dus voor de cannabisindustrie dat juist deze volksheld ‘in de wiet stapt’. En dat nog wel in de week voorafgaande aan de finale van het American Football seizoen plaatsvindt: de Super Bowl op zondag 3 februari. Montana was drie keer de MVP – de beste speler – in een Super Bowl.
Wiet als alternatief voor opioïden
Joe pompt enkele van zijn vele miljoenen dollars in het Californische wietbedrijf Caliva. Dat maakte via een persbericht bekend dat het liefst 75 miljoen dollar heeft opgehaald bij investeerders, in de eerste ronde nog wel. Helemaal nieuw is de wietwereld trouwens ook niet voor Montana, in 2017 stak hij via zijn investeringsvehikel Liquid 2 Ventures geld in het mediaplatform Herb.
“Als een investeerder en supporter is het mijn mening dat het sterke management van Caliva succesvol kwalitatieve welnessproducten ontwikkelt en op de markt brengt, die verlichting kunnen bieden aan veel mensen. En een serieuze impact hebben op het gebruik van en de verslaving aan opioïden”, verklaart Montana. Juist in zijn sport, American Football, gebruiken veel spelers en oud-spelers die pijnstillende farmashit.
Online cannabis bezorgdienst
Caliva is een cannabisbedrijf in de Californische stad San Jose waar meer dan 400 mensen werken. Ze hebben een eigen wietkwekerij en een distributiecentrum in Brisbane, van waaruit cannabisproducten thuis bij de klanten in de hele Bay Area worden bezorgd. Ook heeft Caliva een eigen wietmerk toppen, voorgedraaide joints en vape-pennen die in heel Californië online verkocht worden. Hun aanbod staat in de top 10 van bestverkopende producten in de staat, volgens data-analist Headset.
Oud-Yahoo! topvrouw in raad van bestuur
Behalve sportheld Joe Montana, behoort ook de eveneens niet onbekende voormalig Yahoo! topvrouw Carol Bartz tot de investeerders die geloven in Caliva. Zij stopt zelf geld in het bedrijf, maar neemt ook plaats in de raad van bestuur van Caliva. Ze zegt grote potentie te zien in de ‘verticaal geïntegreerde cannabisonderneming’ en gaat aan de slag op de marketingafdeling.
Bartz: “Niet iedereen wil een dispensary (een winkel waar ze cannabis verkopen, red.) binnen stappen, maar ze willen wel de producten proberen. We moeten met deze welnessproducten echt van mond-tot-mond reclame naar echte marketing.”
Drankjes en de medicinale markt
En dan de vraag wat dit veelgeprezen Caliva met die 75 miljoen dollar gaat doen? CEO Dennis O’Malley zegt dat er onder meer nieuwe drankjes mee ontwikkeld worden. Ook wil men uitbreiden naar 5 andere Californische steden en investeren in voorlichting voor klanten. Klanten die overigens zowel uit de medicinale als recreatieve hoek komen.
“We staan nu nog bekend om onze funproducten”, aldus O’Malley. “We gaan die lijn uitbreiden, maar ook een productcategorie lanceren voor pijnverlichting, slapen en tegen angsten. Wat we proberen te bewerkstelligen is het nummer 1 merk in Californië te worden. Want wij geloven dat het hier is waar wereldmerken worden gemaakt.”
(advertentie)