- Gefjon kweekt Kush van de Barney’s boerderij (#12)
- Millennials kopen meer voorgedraaide joints dan wie dan ook
- Biologisch je eigen wiet kweken? Start hier!
- Dima kweekt Mohammed in de Minigrow One kweekkast (#2)
- Duimen voor stekken & Bubba Diesel met kleine hoofdtoppen
- Debunk • Opgebouwde THC-tolerantie geen bewijs dat wiet verslavend is
Ook Chinezen ruiken geld in cannabusiness
Je kon er je kermishorloge op gelijk zetten: de dag dat China de legale cannabismarkt betreedt omdat er geld mee te verdienen valt. Uiteraard met een stevig op een bestaand product lijkende kopie, zoals het Chinezen betaamt. In dit geval dus een app die precies het midden houdt tussen de al langer bestaande en succesvolle Amerikaanse sites Weedmaps en Yelp.
Beter goed gejat…
Laat het maar aan die 1,4 miljard Chinezen over om een goed (internet)idee te jatten en er een goedkope(re) versie van te maken onder de eigen communistisch-kapitalistische vlag. Ze hadden al hun eigen Marktplaats, Facebook, WhatsApp enzovoorts, maar nu gaan ze ook de snelgroeiende cannabismarkt in de VS betreden met een app die het midden houdt tussen Yelp en Weedmaps.
En waar ze vroeger nog wel eens trachten te verhullen waar ze de mosterd vandaan haalden, daar doet het op Wall Street gevestigde bedrijf ChineseInvestors.com in haar persbericht niet eens geheimzinnig meer. ‘ChineseInvestors.com Prepares to Launch the First Ever Cannabis ‘Yelp’ Style Mobile Application in the Chinese Language’, luidt de titel van het persbericht.
Dispensaries en strains
ChineseInvestors.com is er voor ‘Chinees sprekende investeerders in zowel de VS als China’, aldus de Chinezen zelf. Op 1 januari 2017 wordt hun nieuwe app gelanceerd: ’the world’s first Chinese-language mobile cannabis navigation application’. In het persbericht over de lancering lezen we verder: ‘Deze cannabis ‘Yelp’-stijl sociale media mobiele app zal een database bevatten met marijuana dispensaries en cannabis strains, een platform om diverse cannabisproducten te bespreken en reviewen en een kaart waarop de locaties te zien zijn van medicinale en recreatieve cannabis dispensaries.’
Kortom, precies wat Weedmaps al jaren doet, maar dan in het Chinees.
Chinezen in de VS zijn doelgroep
Gebruikers krijgen de ‘beste tips en aanbevelingen voor legale wietproducten’, aldus ChineseInvestors.com, dat ook alvast aankondigt dat in de toekomst er ook cannabis spullen op worden geadverteerd en toeristische tips worden geserveerd… Waarom vraag je? ‘The demand and popularity for legal cannabis products among Chinese communities have the potential to grow, as California has millions of Chinese in its population. Currently, there are about 1,250 cannabis retailers in the regions of Los Angeles and San Diego and the number is expected to grow after the legalization of recreational cannabis use.’
Warren Wang wil Chinezen helpen
Warren Wang, CEO en oprichter van CIIX (zoals het bedrijf zichzelf graag noemt) licht de move ook persoonlijk toe. ‘Veel Chinese investeerders hebben nog steeds vooroordelen over de cultivatie en verkoop van cannabis, maar haar effectiviteit in het veld van medicijnen, voedsel, cosmetica en andere industrieën kan niet worden genegeerd. En voor de Chinezen die wel het medicinale of recreatieve gebruik van cannabis accepteren; zij zullen hulp nodig hebben in het zoeken naar geschikte bronnen om hen te assisteren in het leren hoe ze cannabis gebruiken op een effectieve manier.’
Simpele vertaling: met deze Chinese kopie van Weedmaps kan je volgens ons heel veel geld verdienen!
[openingsfoto: Cvetanovski/Shutterstock]
(advertentie)