(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Sinds hij niet meer beroepsmatig mensen in elkaar deukt in de boksring, is Mike Tyson een gewaardeerde cannabisondernemer geworden. Heel voorzichtig probeert hij nu ook buiten zijn thuisland Amerika geld te verdienen aan zijn reputatie in combinatie met ‘premium cannabisproducten’, onder de naam TYSON 2.0. De laatste stunt is een eigen coffeeshop met die merknaam in… Amsterdam. 

Iron Mike neemt Softland over

Afgelopen vrijdag ging de shop aan de Spuistraat 222 in het centrum van onze hoofdstad officieel open, maar helemaal nieuw is de wiettoko van Iron Mike niet. Voorheen heette deze cannabis-outlet namelijk Coffeeshop Softland 1.

Maar vanaf nu kunnen toeristen en dagjesmensen dus lekker stoned of high worden onder het portret van de voormalige wereldkampioen boksen in de topcategorie zwaargewicht. Mike (56) presenteert in Amsterdam volgens het ronkende persbericht “geselecteerde producten van het merk TYSON 2.0, accessoires en andere innovatieve goederen en een premium lounge voor consumenten”.

De lancering van het café en de lounge in Amsterdam markeert de eerste entree van het bedrijf in Europa. “Amsterdam is een stad met een zeer rijke cultuur die het heeft omgevormd tot een van ’s werelds belangrijkste bestemmingen met meer dan 18 miljoen toeristen per jaar. Coffeeshop TYSON 2.0 viert onze reis en markeert een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf nu we onze internationale aanwezigheid buiten Noord-Amerika uitbreiden naar de ontluikende Europese markt”, vertelt CEO Adam Wilks.

Het bekende rood-zwarte logo van Mike Tyson’s cannabis toko…

Wel grappig dat buitenlanders dus zonder omhaal de aantrekkingskracht van Mokum op wietliefhebbers wereldwijd huldigen, terwijl de burgemeester van de stad met alle macht probeert om juist die toeristen te ontmoedigen om bij haar te komen ‘blowen en zuipen’. Welja, er schijnen sowieso zaken als een parallel universum te bestaan, laten we het daar maar op houden.

Complete ervaring voor de verwende cannabisconsument

Volgens Tyson & Co wordt hun Amsterdamse shop – die heel handig voor al die toeristen op loopafstand van het Centraal Station ligt – zelfs “een van de grootste in zijn soort”. Daar zal Femke Halsema vast ook blij mee zijn, haha. De coffeeshop is aangekleed in het kenmerkende kleurenpalet van het Tyson-merk: rood en zwart, met zichtbare bakstenen muren en licht eikenhouten meubilair om “een gezellige en uitnodigende sfeer te creëren”.

In tegenstelling tot in zijn eigen land de VS mogen klanten in Nederlandse cannabis-outlets hun wiet en hasj ook gewoon oproken in de zaak. Vandaar dat in het persbericht staat dat er “ook een lounge is waar gasten het merk en het productaanbod van TYSON 2.0 kunnen ervaren”. De shop heeft een glazen bar hebben die is ontworpen in samenwerking met Stündenglass, en gasten kunnen er Futurola, Gpen en Stündenglass merchandise kunnen kopen.

Het Nederlandse bedrijf Futurola, ook al adverteerder op CNNBS sinds dag 1 dat we bestaan, werkt al iets langer samen met Iron Mike, check dit Insta-filmpje maar:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door TYSON 2.0 (@itstyson20)

Alweer een (cannabis)droom die uitkomt

Maar wat vindt onze blowende bokser er eigenlijk zelf van, deze Europese uitbreiding van zijn cannabisimperium? “Het is een droom die uitkomt om onze eerste coffeeshop in Amsterdam te openen”, zegt Mike Tyson.

“De Coffeeshop TYSON 2.0 zal fans onderdompelen in een volledige ervaring waar ze kunnen genieten van mijn favoriete TYSON 2.0 producten zoals ik dat doe. Ik heb ze allemaal geprobeerd en getest, en ik kan niet wachten om een aantal van mijn meest geliefde en ongeslagen goederen met Europa te delen.”

Nou Femke, here they (and we) come!

Meer lezen op CNNBS over de doldwaze wietavonturen van Mike Tyson? Dat kan:

[De openingsfoto bij dit artikel is afkomstig van de Instagram-pagina van Mike Tyson]
(advertentie)