(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Menukaarten van dispensaries – het Amerikaanse equivalent van onze coffeeshops – online zetten zodat consumenten er online bestelde joints, edibles of vape cartridges kunnen komen ophalen en financiële software voor die cannabiswinkels maken. Dat is wat het door twee broertjes opgerichte bedrijf Dutchie doet. En succesvol ook, want hun onderneming is nu al 3,8 miljard dollar waard! 

Dutchie groeit als een dolle dankzij legalisering van wiet

‘The Shopify Of Cannabis’, zo doopt het wereldberoemde zakenblad Forbes het bedrijf Dutchie deze week. Niet slecht voor een onderneming die pas sinds 2017 bestaat. Opgericht door twee broers in de staat Oregon: Ross Lipson en Zach Lipson. Eenvoudig gesteld is het hun missie om met technologie en software het zakelijk leven van cannabis ondernemers te vergemakkelijken en daardoor ook hun business te laten groeien.

Aangezien wiet op steeds meer plekken in de VS legaal is geworden, groeide ook de business van de broers als kool. Meer dan vijfduizend (!) dispensaries maken nu al gebruik van Dutchie, waarbij er voor liefst 14 miljard dollar aan legale cannabishandel plaatsvindt.

Ross Lipson en Zach Lipson kunnen wel lachen ja, hun bedrijf Dutchie is in 4 jaar een miljardenbusiness geworden…

Maar ook als ze geld bij investeerders ophalen, scoren Ross en Zach als een dolle. Onder meer beroemdheden als rapper Snoop Dogg en NBA-superster Kevin Durant geloven in Dutchie.

In onderstaande 6:19 minuut durende video van Forbes leer je Dutchie beter kennen, en kom je erachter waarom de waarde van de toko inmiddels op zo’n 3,5 miljard euro wordt ingeschat. Moraal van dit verhaal; stop maar met dromen over een carrière als profvoetballer of Instagram influencer, maar stap met een goed idee in de (legale) wietindustrie!

(advertentie)