(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Het zal weinigen ontgaan zijn dat de inwoners van Californië in november overtuigend kozen voor legalisering van recreatieve wiet. Die wetswijziging ging officieel om 00.00 uur op Nieuwjaarsdag in en dat vierde een inwoner uit Los Angeles op originele wijze!

Met het aannemen van ‘Proposition 64’ afgelopen november wordt Californië naar verwachting het nieuwe paradijs voor de legale cannabisbranche, een rol die tot nu toe eigenlijk vooral door Colorado is vervuld. Maar daar wonen nog geen zes miljoen mensen, terwijl Californië bijna 40 miljoen inwoners telt. En er zit al een gigantische industrie natuurlijk, van de hightech dotcoms tot en met de entertainmentkolos Hollywood.

Hollywood wordt Hollyweed

Daarmee hebben we onszelf een fijn bruggetje weten te maken naar de geweldige nieuwjaarsstunt die er juist in de heuvels van Los Angeles werd uitgehaald: het veranderen van het wereldberoemde Hollywood-logo in Hollyweed, je moet er maar opkomen. Wie erachter steekt is onbekend, al wordt er door de autoriteiten – die not amused zijn – uitgegaan van één ‘dader’. Die wist met wat witte doeken – het leven is soms echt wel simpel hoor – net even een andere boodschap naar de wereld te sturen dan er doorgaans uitgaat van de H-O-L-L-Y-W-O-O-D letters!

Helemaal origineel is het trouwens ook niet eens, want al 41 jaar geleden – op het einde van de hippietijd dus – waren de reuzenletters ook al eens in een cannabisversie veranderd 😉

(advertentie)