(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

De tijden veranderen en in de (legale) cannabiswereld veranderen ze behoorlijk snel ook. Moest je tot voor kort bijvoorbeeld nog ietwat voorzichtig zijn met het delen van je favoriete groene hobby met familie, nu blijkt uit een enquête in de VS – tenslotte toch het land van de war on drugs nietwaar – dat zestig procent van de respondenten gerust aan de joint wil gaan hangen met opa en oma!

Nee, het schimmige is er ondertussen wel vanaf, van die consumptie van cannabis. Zeker in gebieden waar wiet inmiddels gelegaliseerd is – en daar hebben we de VS opnieuw – zijn mensen eerder trots op hun cannabisgebruik dan stiekem of zelfs beschaamd.

Edibles populairder dan wiet roken of verdampen

Dat blijkt ook duidelijk uit een recente enquête van het cannabis edibles-merk Azuca; 60% van de deelnemers zegt dat zij met een gerust hart high zouden willen worden met hun bloedeigen opa en oma! Wie had dat ooit kunnen denken, dat onze geliefde substantie THC het zover zou schoppen?

De opiniepeiling, die de fijne kop ‘Americans and Cannabis Consumption Survey’ meekreeg van Azuca, een edibles-bedrijf opgericht door de lokaal fameuze New Yorkse chef-kok Ron Silver, werd online uitgevoerd met 1.089 participanten. De resultaten geven inzicht in de rol van de sekse en leeftijd in de demografische groep 18 tot 60-jarigen. Meer dan de helft van de deelnemers waren cannabis consumenten.

Chef Ron Silver aan de weer met wietolie en baksels in zijn Azuca keuken…

Edibles ofwel eetwaren en drankjes die met cannabis(concentraat) zijn geïnfuseerd, zijn de favoriete consumptiemethode (52%), daarna volgen roken (39% en vaporizen (22%). Tijdens de corona pandemie is 53% ook nog eens meer edibles naar binnen gaan werken. Grappig is dat veel mensen ook wensen dat edibles snelle beginnen te werken qua gewenst THC-effect. Haha, hongerig volkje die Amerikanen!

Smaken verschillen

En dan de smaak. Een ruime meerderheid van 62% geeft de voorkeur aan edibles met ‘weinig cannabissmaak’. Verder blijkt dat 17% van de consumenten liever wiet drinkt dan eet, terwijl 13% zalfjes en andere smeersels op de huid prefereert om de gewilde cannabinoïden binnen te krijgen.

Voor wie al weer net te veel gemicrodoseerd heeft vandaag, de resultaten van de cannabis enquête in een handig grafisch overzichtje…

Wat ons dan na die snelle en heftige legaliseringsgolf in de VS van de afgelopen jaren tegenvalt; slechts 70% zegt dat ze het verschil tussen THC en CBD weten. Van microdoseren – heeft minder dan de helft van de mensen geoord (45%). Als jij het ook niet weet; dat is de hele dag door heel kleine pufjes wiet roken of verdampen – of een zak gummies met heel weinig THC erin snoepen, dat zou theoretisch ook kunnen natuurlijk.

LEES OOKMicrodoseren met wiet: tips en voordelen

Legalisering loont

Uit deze studie blijkt dat nog altijd iets meer dan de helft van de Amerikanen nooit geblowd heeft. Maar van degenen die het wél doen, doet 28% het dan ook dagelijks. En derde van de cannabis consumenten vindt het geen probleem als er wiet op het werk wordt genuttigd. En bemoedigend voor al die landen die nog niet zover zijn met legalisering; zestig procent van de mensen koopt liever een duurder product in een legale dispensary (coffeeshop) dan goedkopere cannabis op de zwarte markt…

Dan het medicinale gebruik van cannabis, al dan niet vermengd met recreatief gebruik. Van de meer dan duizend ondervraagde Amerikanen denkt 58% dat cannabis de toekomst is voor pijnbestrijding. Uit de enquête blijkt verder dat 64% wiet gebruikt om te relaxen, 40% consumeert vooral tegen de pijn, 43% vindt cannabis een fijn hulpmiddel om beter te kunnen slapen, 37% zegt te blowen/eten/vaporizen ten behoeve van ‘gezondheid en welzijn’ en 39% doet het eigenlijk gewoon puur voor de lol.

‘Edibles zijn de toekomst van de cannabisindustrie’

Volgens Azuca-baas Kim Sanchez Rael bevestigt de Americans and Cannabis Consumption Survey wat zijn team al jarenlang gelooft: edibles zijn de toekomst van de cannabisindustrie. ‘De enquête onthult ook dat er nog steeds noodzaak is om Amerikanen voor te lichten over cannabis’, zegt Rael. ‘Terwijl de consumentenvraag exponentieel groeit, is de tijd nu aangebroken om verfijnde en bereikbare producten op de markt te brengen die mensen kunnen vertrouwen.’

Bij Azuca zien ze de wereld dus vrolijk tegemoet, nu wij nog hier in dit achtergebleven kikkerlandje zonder legale wiet…

[openingsbeeld: Veronika Chkoidze/Shutterstock]
(advertentie)